Den beste tiden for å trene ute er NÅ!

Har du sett ut vinduet? Eller hva du nå enn må gjøre for å et lite glimt av hva som skjer utenfor husets fire vegger? Enten du er hjemme, i de varme land, på camping ferie eller på hytta.

Uansett om det er sol eller regn, er dette den beste tiden i året hvor du kan trene ute!

Og selvfølgelig, med dager som dette kan jeg jo absolutt ikke si at det gjør opplevelsen noe annet enn MAGISK!

Vi startet gårdagens økt med en kjapp løpetur på 2 km. Eller, hvor kjapp den var kan jo diskuteres, men lang var den i hvert fall ikke.

Etterpå fant jeg rett og slett ut at jeg skulle lage meg en liten treningsøkt uten utstyr ute på plena. Det eneste jeg brukte var et par av de benkene som sto her ute.

Jeg brukte litt ekstra tid for å få økta dokumentert slik at dere også kan prøve dere. Jeg kommer ikke til å skrive antall repetisjoner eller sett, da dette er veldig individuelt for hver enkelt. Det er opp til DEG å kjenne på hvor langt det er greit å pushe seg. Men husk en ting; Du klarer alltid mer enn du tror. 

Siden jeg er på en gård med litt labert nett denne uka, ble det dessverre ikke satt sammen en lang film. Derfor kommer det endel videosnutter under her.

Jeg startet med denne. Boxjumps på benk og deretter over i burpees.

Fra den, gikk jeg over til gående utfall. Utfall kan jo gjøres på så uendelig mange måter, men jeg liker gående best, da jeg syns det er greit å kunne bevege meg litt rundt. Tar du mange nok repetisjoner så tar det ganske greit på både lår og rumpe. Pass på at du retter opp ryggen og ikke krummer den eller lener deg for mye forover.

Siden jeg syns det er greit å variere litt mellom bein og overkropp kjører jeg en pushups coss over som neste øvelse. Som du kanskje ser har jeg lagt ned to enheter på hver side av kamera for å bruke disse som start og slutt punkt til øvelsene jeg tar. Det kan du også gjøre. Bruk flasker, en genser eller hva enn du måtte ha for hånden.

Tilbake til gode brennende lår og høy puls i denne øvelsen. Knebøyhopp med sidehopp.

Deretter kjører jeg Inchworm. Start i posisjon med strake bein og gå nedover og før deg fremover med armene så langt du kommer UTEN at kjernen faller sammen. Deretter går du sakte på tå frem igjen og fortsetter.

SÅ skal vi få pulsen opp litt igjen med denne heftige saken. Burpees med løping mellom punkter. Punktene jeg setter opp har ca 7-8 meter mellom seg. Ta gjerne lengre hvis du ønsker det.

Så er det på tide med øvelser for å styrke kjernen. Starter med en plankevariasjon på en lav benk. Har du ikke benk kan du jo feks bare ta beina ut til siden før du tar dem tilbake til utgangspunkt. Avslutt øvelsen med å stå i planke til du ikke klarer meg (og litt til).

Og helt til slutt, båten på benk. Denne kan også gjøres rett på bakken om du ønsker det.

Og dere har du altså økta!

Du kan endten kjøre gjennom den en gang, eller lage deg flere sett av hver øvelse. Du kan også kjøre gjennom alle øvelsene en gang for så å gjøre dem en runde til. Som en slags sirkel.

Men uansett, ha det gøy med treningen, og få gjerne med noen i familien, en venn eller kanskje naboen.

Del veldig gjerne innlegget med noen du tror vil like mine treningstips!

God sommer videre. Klem Hilde.

Følg meg gjerne i sosiale medier:

Facebook og Instagram

Snapchat: bedremeg


Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *