Vil du trene effektivt hjemme på kort tid?

Finnes det noe bedre enn å starte søndagen med ei effektiv og god økt i godt selskap?


Sirkeltrening er virkelig i vinden om dagen, og det er jaggu ikke rart når vi ser hvor effektivt det er!

I dag satte vi opp 7 øvelser (hvor en av dem er samme øvelse men på to forskjellige bein).

Du kan selvfølgelig bruke andre øvelser om du vil det, og har du ikke noe utstyr kan du gjøre det helt uten. Vær kreativ og finn ting i huset du kan bruke som vekter eller slynger.

Vi jobber på denne måten:

  • 45 sekund jobb/15 sek pause
  • 1 min pause mellom hver runde
  • 3 runder

Øvelser:

  1. Roing i slynge (her kan du bruke strikk eller et tynt håndkle å feste rundt en stolpe, trappetrinn, el. lignende
  2. Goblet squat (knebøy med vekt)
  3. Pushups (bruk sofaen eller en benk til hendene hvis du syns det er vanskelig å gjøre 45 sek på bakken)
  4. Benhev bak med strikk (høyre)
  5. Benhev bak med strikk (venstre)
  6. Skulderpress
  7. Sidewalk med strikk

Under finner du en improvisert snapvideo for å vise dere alle øvelsene. Husk på at når du skal jobbe i 45 sek, trenger du ikke løfte maxvekt. Her blir det tungt nok uansett!

Etter endt sirkeløkt kan du ta en liten økt på mage

3 øvelser etter hverandre før pause. 2-3 runder.

  1. Rotasjon med vekt
  2. Løft over hodet
  3. 90 grader

Vi brukte i underkant av en time på økta inkl oppvarming.

Prøv den ut, og få en effektiv treningsøkt uten å bruke halve dagen!

Perfekt hvis du har dårlig tid eller ikke kan dra på senteret.

Have fun!

Forresten, viste du at jeg skal starte opp en facbook gruppe for dere som ønsker å trene mer hjemme.

Klikk her for å lese mer om hvordan du kan få trent med PT hjemme i din egen stue! 

Ha en nydelig dag! Og send meg en snap på «bedremeg» hvis du skal trene da!

Klem Hilde

Følg meg gjerne på facebook og instagram

Snapchat: bedremeg


Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *