Kostholdsplanen

Jeg har fått endel spørsmål om kostholdet mitt. Både hvordan det er pr nå, og hvilken plan jeg har fulgt tidligere og skal følge igjen om en stund.

Først og fremst, så har jeg lært så vanvittig masse etter jeg fulgte min første plan. Den ga meg resultater som gjorde meg utrolig stolt, og det er derfor jeg vil følge den samme planene en gang til, men kanskje med noen små endringer.

Planen jeg hadde da ble lagd av min kollega og venn Elita, som har jobbet i treningsbransjen i mange år. Hun er vanvittig flink, og vet hva som må til av både kosthold og trening, for å få gode resultater. Det var nettop derfor jeg kontaktet henne og spurte om hun ville hjelpe meg med en plan. Fordi jeg vet at hun kan dette!

Jeg har ikke som mål å stille i noen som helst form for konkurranser eller lignende, men syns det er gøy å se hva kroppen min klarer når jeg bestemmer meg for noe. Jeg liker selvfølgelig også at klærne passer og at jeg føler meg bra. Det er absolutt ikke noe å legge skjul på.

For meg var dette noe jeg ville prøve en periode, for så å gå over på et «normalt» kosthold. Dessverre falt motivasjonen når jula kom, og når jeg da brakk armen i januar, raste jo hele verden sammen. Så i ca 7 uker ga jeg mer eller mindre F i hva jeg spiste og når jeg spiste det.

Endte opp med 7 dårlige uker både energimessig og samvittighetsmessig. For ja. Jeg satt ikke akkurat igjen med mye godt av å slække sånn med kostholdet.

Så hvorfor ble det sånn?

Jeg vet egentlig ikke om jeg har noe logisk svar på det. Jeg falt bare ut av alt. Og klarte ikke å fokusere. Følte meg elendig. Faktisk så elendig at jeg ble motivert til å starte på nytt! Som jo var en bra ting!

Men som jeg skreiv i innlegget for et par dager siden, tar jeg en ting av gangen.

Jeg starter med trening, får den på plass. Kjenner at kroppen er klar igjen, så skal jeg gå over på planen.

Planen er satt opp på en måte som gjør at jeg får i meg riktig mengde proteiner, fett og karbohydrater fordelt utover dagen. Her er det også lagt til rette for når jeg bør spise de forskjellige tingene. Jeg kan selvfølgelig også fordele det litt utover dagen hvis jeg ikke klarer å spise alle grønnsakene til middag.

Det jeg gjorde da var at jeg kutta opp litt rå grønnsaker, la i kjøleskapet og spiste ila dagen. Mulig ikke det er helt rett, men resultatene uteble ikke akkurat av den grunn. Så da tenker jeg det var innafor!

Noen dager var verre enn andre, men jeg holdt meg til planen. Og jeg lot meg selv spise nesten hva jeg ville på lørdager. Iallefall til middag. Også unnet jeg meg godis også. Det syns jeg er på sin plass.

Jeg gleder meg egentlig veldig til å starte på igjen, for sist gang så jeg synlige resultater etter bare en uke! SÅ ja.. Det funker.

Det beste er at jeg slipper å lure på hva jeg skal spise dag etter dag etter dag.

Dette er ikke reklame for Elita sin kostholdsveiledning (jeg betalte for det), men hvis du ønsker å ta en prat med henne, finnes hun på instagram som @ptelita. Si at du har lest om henne på bloggen min da!

Jeg er litt i tvil om jeg vil dere bildene med resultatet enda. Kanskje jeg venter til jeg har prøvd dette på nytt. Resultatet forsvant nemlig i de 7 ukene hvor jeg ga F….

Men bildene er der.

Vi får se!

Ha en nydelig dag dere, og ikke vær redd for å still meg spørsmål hvis det skulle være noe.

Klem Hilde!

Og du! Snart runder jeg 10.000 På instagram, da blir det sååå mye bedre å være instagrammer! Vil du hjelpe meg? Klikk følg på @bedremeg.

Du kan også følge meg på snap (bedremeg)

Og facebook HER.

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *