Hvordan komme igang | 3 tips til deg

Hvordan kommer jeg igang?

Det evige spørsmålet. Og selvfølgelig, den evige utfordringen.

Dørstokkmila.

Det er mange som syns det er vanskelig. Noe jeg, av alle har full forståelse for.

Jeg har vært der, og jeg syntes det virket håpløst.

Jeg har hatt x antall medlemskap på like mange antall treningssenter som jeg ikke har brukt. Jeg har prøvd og jeg har feiget ut. Jeg har ikke ønsket det sterkt nok, så derfor jeg har rett og slett gitt opp. Jeg har betalt vanvittig mye for noe jeg aldri har brukt. Noen som kjenner seg igjen?

Jeg trodde det å binde meg et år til et senter var nøkkelen til å få det til. Så feil kan man ta. Måned etter måned ble jeg trekt for medlemskontigent uten å i det hele tatt tenke tanken på å nærme meg senteret.

Jeg vet hvor vanskelig det kan være, men jeg har klart det. Jeg har kommet meg ut av den «onde sirkelen» og jeg klarer å holde meg der.

Jeg ønsker derfor å dele noen tips med deg som også ønsker å komme igang, og BLI DER!

  • Dette er nok det jeg maser mest om for tiden. Finn en grunn til at du skal trene. En grunn som er stor nok til at du faktisk MÅ klare å pushe deg igjennom det. Et hvorfor. Hvis du feks har et mål om å gå ned i vekt, så må du sette deg litt dypere inn i det. Hva vil skje dersom jeg går ned i vekt? Hva kan forandre seg? På hvilken måte kan det være bra for meg? Hvorfor vil jeg det, og hvor sterkt vil jeg det? Dette er utrolig viktig at du har kontroll på. Skriv det ned! Minn deg selv på hvor du kan være om feks 6 mnd, hvis du ikke gir deg. Og hvor vil du være hvis du feiger ut?
  • Få med deg en person «på laget» Fortell om dine planer og hvorfor du har dem. Det trenger ikke være naboen eller en du kan dra med deg på treningsøkter. Det kan være en person du er glad i som du ønsker å dele fremgang med. En som ønsker deg gode ting og som støtter deg. Fortell at du trenger en person du kan lene deg litt på når det blir vanskelig. Spør om dette mennesket kunne tenke seg å være denne personen. Kanskje kan det være at denne personen også blir motivert og får lyst å være mer aktiv. Kanskje kan dere utfordre hverandre, sette mål sammen og til og med kanskje møtes og trene sammen. MEN! for det er et men her. Ikke bli avhengig av denne personen. Du må alltid stole fult og helt på deg selv. Det er til syvende og sist DU som må komme deg opp av den sofaen. Men tro meg, det vil du klare når du ser at dette gir resultater.
  • Tren det du syns er GØY! For guds skyld ikke tren de tingene du syns er dritt kjedelig. Men husk også at det er forskjell på tungt og kjedelig. Trening skal være tungt, du skal bli sliten, men velg de tingene som gir deg godfølelsen.  Ikke velg de tingene som gjør deg demotivert og får dørstokkmila til å virke enda lengre. Hvis du syns løping eller spinning er dritt. Dropp det! Kanskje vil du syns det er morsommere om et år eller to. Eller kanskje allerede du får lyst å ta deg en løpetur om tre måneder. Hvem vet? Men akkurat nå. NEI! Da velger du noe annet. Ikke ta knebøy bare fordi alle andre gjør det. Hvis du syns det er forferdelig, så finnes det andre ting du kan gjøre. Følg det DU vil! Tren det du liker!  Det vil gjøre det så mye enklere å komme seg opp av sofaen!

Tenk på disse tingene, og skriv gjerne ned hva du syns er utfordrende med trening. Del det gjerne i kommentarfeltet under her eller på facebook under innlegget der.

Jeg vil gjerne gi dere tips til trening og kosthold, men fortell mer om hva utfordringene er, så blir det lettere for meg å hjelpe deg.

Håper disse tipsene fra meg var nyttige, og at de gjør det litt enklere for deg som ønsker å komme igang. Jeg gleder meg til å høre fra deg!

Reklame: Under kommer en liten ekstra motivasjonsboost. Hvem blir motivert av nytt treningstøy?! Det blir iallefall jeg! Klikk på bildet for å kom direkte til produktet.

Ha en nydelig kveld.

Klem Hilde

Følg meg gjerne på facebook og instagram

Snapchat: bedremeg

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *