Så lite kan jeg faktisk ikke spise! Noe må gjøres!

Jeg har vært så usannsynlig sliten..

Så gåen at jeg faktisk til tider har trodd at det har vært noe alvorlig galt med meg.

Jeg pleier å si at jeg noen kvelder føler meg som en helt ødelagt, sliten Zombie.

Ikke at jeg har så mye erfaring på zombie området, men jeg har en anelse. Du kan vel si det sånn at jeg føler meg sånn som en zombie ofte forbindes med å se ut. Helt ødelagt.

Jeg har tenkt tanken at dette livet kanskje ikke er for meg. Det å blogge, jobbe fullt, ha to barn og kjæreste. Altså… et ganske normalt liv. Kanskje jeg ikke klarer å leve sånn?

Kanskje jeg ikke er sterk nok?

Jeg vil jo aldri i verden gi fra meg hverken barn eller kjæreste.

Og bloggen er jo mitt tredje barn og min store glede, på samme måte som jobbe min. SÅ hva i alle dager gjør jeg da?

Jo, jeg prøver noe nytt!

Etter jeg og Janne startet #prosjekt2017 har det vært mange tanker i hodet mitt. Det med å tenke MER på meg selv. Ta vare på meg selv, for MEG! For at jeg skal ha energi, for at jeg skal være glad og smilende. Det sitter langt inne. Jeg er ikke flink nok på det.

Men nå skal det jobbes mye fremover. Og i dette innlegget skal jeg fortelle dere hva jeg starter med denne uka.

Dere tror kanskje jeg er en mester på planlegging. Og kanskje spesielt når det gjelder mat.

Jeg er god på mat. Det skal jeg innrømme. I den forstand at jeg vet hva jeg kan spise, hva jeg bør holde meg unna osv.

Men en ting er jeg dårlig på. Veldig dårlig på! Å få i meg NOK mat!

Jeg har hørt det så mange ganger. Folk som sier at de aldri trodde de skulle spise SÅ mye mat. Mange syns rett og slett tiden ikke strekker til for å få i seg alt.

Jeg tør ikke innrømme for meg selv, eller for dere at jeg er dårlig på noe jeg BURDE være god på. Men nå skal dere få et eksempel.

I går:

Frokost kl 0730. Havregryn med rosiner og proteinshake (Helt innafor måltid, med både karbohydrater og proteiner)

Dro på jobb for kunde kl 09. Skulle trene kl 12.

Rakk ikke lage med meg noen form for lunjs, men tenkte at jeg kunne ta en proteinpudding på jobben sammen med en Nocco BCAA.

Kl 12.45 spiste jeg en proteinpudding før jeg trente. (Proteinpudding er absolutt innafor før trening).

Midt i økta måtte jeg avslutte fordi kroppen ikke klarte mer. Jeg spiste en banan og kjente med en gang at energien kom.

Avsluttet økta en halvtime senere, mer eller mindre gråtende.

Folkens. DETTE ER IKKE GREIT! SÅ lite kan man faktisk ikke spise. Og jeg skjemmes av at jeg er så elendig på å planlegge. Jeg skjemmes av at jeg er på nippet til å begynne å gråte når en kollega spør hvordan det går.

Gårdagen var en reminder for meg. 

Etter en god og inspirerende samtale med kollegaen min, innså jeg flere ting.

Ting som må endres. Noen ting på omprioriteres. Kanskje noenting til og med må kuttes helt ut?

En ting om gangen. Og jeg starter med å endre kostholdet mitt!

Fra i dag er det strengere linjer. Gode forberedelser og mer av den maten som gjør at energien holder seg i sjakk.

Jeg kjenner allerede at det blir vanskelig å få tid til alt. Men dette skal pokker meg gå!

Mer om hva jeg gjør for å endre kostholdet i disse ukene fremover kommer i eget innlegg.

Takk for at du leste.

Klem Hilde

Følg meg gjerne videre i sosiale medier

Facebook

Instagram

Snapchat: bedremeg

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *