Jeg hjelper deg å planlegge middagen!

Vi snakket litt om det å handle kun en dag i uka.

Men hvordan vet man hva man skal ha en hel uke??

Joda, man må planlegge! Da må du faktisk tenke over hvor mange brød familien spiser ila uka, hvor mange liter melk det går, eller antall epler dere bør ha tilgjengelig, osv osv.

Og ikke minst. Dere BØR planlegge hva middagene skal være hver eneste dag.

SAM_5651

Ikke bare i ukedagene. Men også i helgene.

Som lovt på facebook i går, så skal jeg nå dele min ukesmeny med dere.

Denne menyen er noe av mitt litt «strengere» kosthold. Det er ikke noe i veien for at hvem som helst burde klare å spise som dette. MASSE god mat, og mange fine alternativer!

Litt mindre karbohydrater, og mer grønnsaker i middagene nå fremover.

Om det er noe av dette dere ønsker mer spesifikke oppskrifter på, så hyl ut! Så fikser vi det.

UKESMENY HJEMME HOS HILDE OG FAMILIEN på 2 voksne + 1 barn (3 barn i helgen). 

Tirsdag:  Ovnsstekte grønnsaker (squash, brokkoli og gullerot) med Laks og kokte poteter (1 potet til hver). Laksen topper jeg med, sitronsaft, 1 stor ss mager kesam og fersk dill. + krydder (før den legges over grønnsakene og stekes i ovn i ca 18-20min).

Onsdag: Kjøttboller (lagd med karbonadedeig, løk og hvitløk + krydder) , potet og grønnsaker (gullerot). Onsdager er det kun jeg og jenta mi, så da lar jeg som regel henne delvis få bestemme hva middagen blir.

Torsdag: Fiskesuppe med blomkål.

Fredag: Nachos med speltchips og karbonadedeig. Serveres med et hav av grønt og litt ost.

Lørdag: Kalkunfilet med maiskolber ovnsstekte potetbåter og evnt det som er igjen av grønnsaker.

Søndag: Speltlompe pizza med karbonadedeig og hjemmelagd pizzasaus.

Mandag: Svinefilet med søtpotetmos, grønnsaker og eple.


Siden vi handler på mandags ettermiddag, så blir middagene lagt opp fra tirsdag-tirsdag. Innimellom er vi en liten familie på kun 2, mens andre ganger er vi 3 eller 5. Uka er lagt opp deretter.

Det blir mye kosthold her på bloggen fremover. Siden dette er noe som er høyt i fokus hos meg for tiden. Men mitt kosthold fungerer for MEG og min familie. Det er ikke nødvendigvis sikkert det fungerer for deg.

Men om du vil prøve det ut, så kan jeg love deg at du ikke skal gå rundt sulten! Her er noen av middagene jeg har lagd den siste tiden.

kyllingkokos6kyllingsuppematLaksemiddag

Jeg vil legge ut mine ukes menyer hver uke nå! Så om du trenger inspirasjon, Skriv ned, og handle effektivt og billigere EN gang i uka! 🙂

Leste du ikke innlegget mitt om ukeshandling, kan du sjekke det ut HER. 

Kom gjerne med spørsmål om det er noe du lurer på, så skal jeg prøve å svare så best jeg kan!

Facebook siden min finner du HER, og du kan følge meg på instagram HER

Jeg er også på snapchat hvor du får både hverdag og tips til mat og trening! Legg til bedremeg.

LIK om DU vil ha mer matinspirasjon!

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *