Nydelig med sunnere pizzabunn!

Viste du at du kan lage en pizza med en bunn som ikke bare er god, men faktisk også sunn?!

Ikke det nei… Da skal du nå få oppskriften på en sunnere pizzabunn, som kan nytes hvilken dag som helst!

Du trenger:

  • 1dl havremel (har du ikke det, kan du lett lage eget ved å kjøre havregryn i en kjøkkenmaskin noen få sekunder)
  • 1dl havregryn
  • 3 ss hvetemel (kan sløyfes, jeg vet ikke helt hvorfor jeg tok det med egentlig)
  • 2 klyper havsalt
  • 1 egg
  • 2 store ss cottage cheese
  • vann

Sett ovn på 200 grader.

Bland alt det tørre godt, og ha deretter i egg, cottage cheese og litt vann ( ca en halv – en dl)

Smør deigen utover på en stekeplate med bakepapir.

pizza2-1024x682

Når ovnen har blitt varm, setter du den i midterste rille, og lar den stå i ca 12-15 minutter. Ta den ut og snu den opp ned. Ta på det du vil ha på pizzaen. Her ble det skinke, annanas, mais og ost selvfølgelig.

pizza3-1024x682

Skru ovnen opp til 225 grader og sett inn pizzaen. La den stå i 10-12 min til osten har fått en gylden farge.

pizza4-1024x682

Da er det bare å kutte opp å servere! Eller eventuelt bare sleng hele pizzaen på et stort fat, om du skal spise alt alene. Du kan gjerne ha på litt ruccola, mager kesam og krydder.

pizza6-1024x682Pizza7-1024x682

Kos deg!

Njom njom ♥

Klem fra Hilde

Følg meg gjerne på Instagram og Facebook 

Snapchat: bedremeg

Klem fra Hilde

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *