Det er DISSE små valgene som kan endre hverdagen din

Hvordan kan jeg gå ned i vekt? Kan du hjelpe meg med kostholdsplan? Hva er dine tips til å få bort magefett? Hvordan kan jeg få mindre lår?

Jeg er under utdanning, men er fortsatt ikke ferdig som PT. Jeg har mye å lære, og er derfor litt forsiktig med å gi konkrete tips til enkelte. Jeg har desverre heller ikke tid til å svare alle med kostholdsplaner og treningsprogram.

Selv om jeg ikke har fulltidsjobb, så er jeg alene med to barn, studerer og driver en blogg som tar mye tid. I februar kommer jeg til å være ferdig utdannet, og fra da av vil jeg ta betalt for slike tjenester.

Men det jeg KAN gjøre, er og lære dere noen enkle triks, som kan gjøre hverdagen bedre!

Det handler om valgene du tar i hverdagen. 

Dette kan du endre i matveien:

  • Ikke spis pasta med kylling. Spis KYLLING med pasta! Mindre ris og mindre pasta=mindre karbohydrater. Jeg mener ikke at du skal kutte det ut, for kroppen har absolutt behov for karbohydrater også, men bare ikke overdriv mengden. Kutt litt ned. Når det gjelder ris, så er det ubetydelig forskjell på hvit ris og brun ris. Skal du først spise ris, ta den du liker.
tallerken3_NO
  • Bruk karbonadedeig istedenfor kjøttdeig. Viste du at du at du kan spise dobbelt så mye karbonadedeig for å oppnå samme kalorimengde som kjøttdeig?
  • Lag tomatsausen selv! Helt enkelt med en boks hakkede tomater, grønnsaker og krydder. Nam! Mindre salt, og mye sunnere!
  • Bruk mager kesam istedenfor rømme. Færre kalorier og en god dose proteiner!
  • Bak selv! Jeg vet… det tar litt tid, men bak mye og frys ned. På den måten vet du hva du får i deg. Og grovere brød, metter mer.
  • OST er ikke farlig! Men ikke spis 15 skiver når du først spiser det.
syr-maasdam-cheese-maasdam
  • Ikke la deg lure av juicen du får kjøpt i butikken. Den inneholder som regel mye mer sukker enn du tror.  Du kan fortsatt drikke juice, men lag den selv eller hold deg til 2 dl daglig av butikk juice (her finnes det selvfølgelig noen juicer som er bedre)
  • FULLKORNSPASTA! Say no more.
  • GRØNNSAKER! Spis masse grønnsaker. Du vet at det er bra for deg, men spiser du nok?
  • Erstatt kvelds godisen med fruktfat. Frukt er IKKE farlig!  og bonusen er at det er kjempegodt!!! Har du behov for at det skal være enda søtere? Strø på litt Sukrin gold.
fruits-berries-fresh-salad
  • Ikke la deg lure av enkle, usunne løsninger. Du kan tro det er greit akkurat denne gangen, men når det skjer gang på gang så har det faktisk mye å si. Det finnes så mye sunt og enkelt: les dette innlegget.
  • Bytt ut fløten med vita mat. Det smaker fantastisk og inneholder mindre av det usunne fettet( Fløegratinerte poteter feks. lager jeg alltid med vita mat. Supergodt, og jeg merker ingen forskjell).
5158-fca3a-product_detail
  • Kos deg på lørdag ( ha EN dag i uken hvor du unner deg litt ekstra, men ikke freak helt ut heller).

Dette er noen enkle grep du kan ta for å endre kostholdet. Det er ikke vanskelig å snu kostholdet litt om. Ikke tenk for vanskelig, og ikke tro at du må kutte ut ALT det gode for å spise sunnere. Sånn er det absolutt ikke!

Følg meg på bloggen fremover. Jeg skal gi dere mange tips til måltider som absolutt er innafor selv om du har en sunn livsstil.

Du kan også sjekke ut kategorien OPPSKRIFTER for å finne tips til sunne måltider.  Under kategorien KOSTHOLD finner du enda mer tips, og litt mer generelt om mat.

Følg meg også gjerne på instagram og facebook for mer inspirasjon

Lik innlegget om DU er klar for å gjøre en endring!

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *