Følg disse tipsene, og du gjør noe godt for deg selv!

Det er ingen hemmelighet at det er bra å få i seg mye vann i løpet av en dag! Men er vi flinke nok til å faktisk drikke denne klare vesken, som egentlig ikke smaker noenting?!

pouring water in a glass collection isolated

Jeg bruker enhver anledning til å få i meg nok drikke. I ukedagene bruker jeg vann som tørstedrikk. Brus drikker jeg kun i helgene, og skal jeg ha juice, så skal den helst være ferskpresset. Ikke fordi jeg er så prippen. Men juicen du kjøper i butikken inneholder faktisk mer sukker og dritt en du tror! Kjøper jeg juice på butikken, drikker jeg aldri mer enn 1-2 dl daglig. Men det er heller sjelden. Da spiser jeg heller frukt!

10 tips til hvordan du kan få i deg mer vann i løpet av dagen:

  •  Fyll en mugge med vann, ha i sitron, agurk, appelsin eller annen frukt og sett i kjøleskapet. Sååå mye bedre med iskaldt vann!
  •  Hell i deg et stort glass vann flere ganger for dag. Gjør det NÅ! Gå rett på kjøkkenet og ta det største glasset du  har. Hell hele glasset i deg med en gang, ikke sett det fra deg før det er tomt.
  • Hver gang du går forbi en «vannstasjon» fyll opp et glass eller to og hiv i deg.
  • Lag en avtale eller et veddemål med en kollega. Hvem kan drikke mest vann ila dagen?
  • Frys ned biter av frukt som epler, ananas og sitron. Bruk disse som isbiter. Friskt og digg!
  • Drikk MINST en halvliter vann på trening!
  • Drikk to fulle glass vann til et måltid. Et glass FØR, og et glass etter. Ta også et glass vann før du småspiser, da spiser du nemlig mindre!
  • Ha med deg en fresh vannflaske i veska, og ta den opp hver gang du må hente noe i veska. DRIKK!
  • Hver gang du drikker et glass med brus, juice eller annen drikke, ta et glass vann etterpå.
  • Lag reminder eller sett alarm på tlf hver time. Etterhvert blir det en rutine!

Drikk mer vann! Gjør noe godt for kroppen din!

Lik innlegget om du vil få inn bedre rutiner

Følg meg også på FACEBOOK og INSTAGRAM som @bedremeg

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *