Torsk med byggryn og erte/spinat pure

Jeg føler jeg er veldig godt i gang med 2014! Både på trenings og kostholdsfronten. Motivasjonen er på topp, og jeg føler meg sterk og klar for god innsats fremover! Jeg hadde en kjempebra beinøkt i dag som jeg avsluttet med en ikke fullt så bra økt på mølla. Jeg var så gåen at jeg klarte ikke å gi så mye som jeg ville. Men jeg er veldig fornøyd!! Våknet nemlig opp i mårrest, og hadde bare lyst å ligge i senga hele dagen.. Men jeg kom meg avgårde, og økte tilogmed vekter på noen øvelser. Deriblant knebøy og beinpress! wooho! Det kjennes i beina nå, for å si det sånn. Kan bli interessant i mårra! I dag ville jeg prøve noe nytt til middag. Og det ble virkelig godt! Dere skal selvfølgelig få vite hvordan det ble gjort. Til to pers trenger du

  • torskefilet (ca 300 gram)
  • ca 300 gram frosne erter (kjøp en liten pose frosne erter)
  • ca 3 håndfulle spinatblader
  • 1 ss smør (ja, det er lov)
  • en klype timian
  • 1 ts grønnsakbuljong pulver
  • 1/4 dl melk
  • byggryn
  • salt

Begynn med å kok byggrynet (det tar litt tid nemlig). Noen foretrekker og sette grynet i vann over natten før det skal brukes. Dette fant jeg ut en time før middagstid, men leste meg frem til at ikke alle pleide å gjøre det. Så her i huset ble overnattingen i vann droppet. Den ble kokt i lettsaltet vann i 50 min. Jeg måtte etterfylle med vann et par ganger, da jeg brukte en litt for liten kaserolle… Hvem viste vel at byggrynene ble sååå store?! Mens byggrynet koker kan du gjøre klart det andre. Skyll spinatbladene i kaldt vann, og ha dem i en kaserolle sammen med erter og vann. Gi et lett oppkok, og skyll deretter av vannet. Ha i en ss smør og grønnsaksbuljong . Miks med stavmikser til du får en pure. Rør så inn melken. Smak til med timian. Krydre fisken og stek den i kokosolje (eller annen olje) på pannen. Min fisk ble krydret med salt, pepper og hvitløkspulver.

torskemiddagtorskemiddag2

Det smakte utrolig godt, og muligens bedre enn det ser ut på bildet.. hehe. I morgen skal jeg spille squash igjen! det begynner å bli et par mnd siden sist, så det gledes virkelig! Det er utrolig bra trening, og kjempegøy!  Håper bare beina klarer å henge med i mårra, etter dagens økt. Kveldsmaten i kveld ble cottage cheese, hjemmelagd granola, youplait 0% yoghurt, og en smoothie bestående av blåbær, banan, spinat, ferskpresset appelsinjuice, et par ts sukrinmelis og litt melk.

smoothiekvels

Jeg får stadig tilbakemelding fra folk som prøver seg på oppskriftene jeg legger ut, og det er kjempegøy! Gi gjerne en lyd om du prøver ut noe av det du finner på bloggen min. Kos deg!

It isn’t easy, but it’s worth it

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *